Όλοι έχουμε φτάσει στο σημείο που για χάρη μιας προθεσμίας έχουμε ανεβάσει στο blog μας κάτι πολύ μέτριο. Δεν αξίζει όμως τον κόπο, λαμβάνοντας υπόψη πως το κοινό μας έχει πρόσβαση σε αμέτρητα άλλα άρθρα online. Είναι δύσκολο να έχεις όλα τα συστατικά για ένα επιτυχημένο blog post και συνεχώς οι αναρτήσεις σου να είναι ολοκληρωμένες και απολύτως χρήσιμες για τους αναγνώστες σου. Παρακάτω σου παραθέτουμε μια λίστα ελέγχου, για την επόμενη φορά, πριν πατήσεις “Δημοσίευση”.
1. Τίτλος
Κάθε blog post ξεκινά με έναν τίτλο που τραβάει την προσοχή του αναγνώστη και τον αναγκάζει να κάνει κλικ και να συνεχίσει να διαβάζει για να μάθει περισσότερα. Έχεις περίπου 8 δευτερόλεπτα για να τραβήξεις την προσοχή του αναγνώστη και ο τίτλος είναι ένα από τα πρώτα κρίσιμα στοιχεία που βοηθούν τους αναγνώστες να αποφασίσουν αν θέλουν να κάνουν κλικ ή όχι. Στην πραγματικότητα, το 60% των αναγνωστών δεν διαβάζουν πέρα από τον τίτλο, κάτι που αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία. Ο τίτλος λοιπόν, πρέπει να είναι περιεκτικός, πιασάρικος και σύντομος.
2. Εικόνα
Oι εικόνες συνήθως βρίσκονται στην κορυφή μιας ανάρτησης στο blog και είναι ένας άλλος παράγοντας για να προσελκύσεις τους αναγνώστες σου για να μάθουν περισσότερα. Η εικόνα πρέπει να αντικατοπτρίζει ακριβώς το ίδιο το άρθρο. Δεν πρέπει να είναι πολύ προφανής, απλά να είναι αισθητικά ευχάριστη. Βεβαιώσου ότι έχεις επιλέξει εικόνες τις οποίες μπορείς νόμιμα να επεξεργαστείς και να ανεβάσεις.
3. Εισαγωγή
Η εισαγωγή πρέπει να τραβήξει γρήγορα τον αναγνώστη σου και να τον πείσει να διαβάσει το υπόλοιπο άρθρο. Είτε η προσέγγισή σου είναι το χιούμορ, τα ενδιαφέροντα γεγονότα, είτε κάποια ερώτηση, βρες έναν τρόπο να κάνεις τις πρώτες γραμμές των αναρτήσεων στο blog σου όσο το δυνατόν πιο πιασάρικες. Γράψε μια εισαγωγή που θα σε κάνει να θες να συνεχίσεις να διαβάζεις ένα άρθρο. Για περισσότερη έμπνευση για τρόπους δημιουργίας εισαγωγής συνιστούμε να διαβάζεις αναρτήσεις στο Medium and Buffer
4. Κεφαλίδες
Οι κεφαλίδες είναι ένας σημαντικός παράγοντας SEO που βοηθά στην κατάταξη της Google. Οι κεφαλίδες τμηματοποιούν το post σου με τέτοιον τρόπο, τονίζοντας τα πιο κύρια σημεία. Οι κεφαλίδες θα πρέπει να γράφονται με H2 tags ή μικρότερα. Χρησιμοπoίησε λοιπόν πάντα κεφαλίδες και βεβαιώσου ότι έχεις ενσωματώσει σωστές λέξεις-κλειδιά για καλύτερη στόχευση.
5. Κυρίως θέμα
Το “τυράκι” του συνολικού σου post είναι εδώ! Το ιδανικό μέγεθος ενός post είναι 2,100 λέξεις αλλά αυτό εξαρτάται και από το θέμα. Το Medium διαπίστωσε ότι οι δημοσιεύσεις που χρειάστηκαν επτά λεπτά για να διαβαστούν κέρδισαν την μεγαλύτερη προσοχή και το serpIQ διαπίστωσε ότι τα περισσότερα από τα κορυφαία σε αποτελέσματα blogposts της Google είναι μεταξύ 2.032 και 2.416 λέξεων.
6. Στατιστικά και αριθμοί
Κάθε φορά που είναι δυνατή η χρήση στατιστικών και αριθμών, κάνε το. Οι αριθμοί που έχουν γραφτεί ως αριθμοί (23) αντί για λέξεις (είκοσι τρεις) έχουν αποδειχθεί ότι προσελκύουν την προσοχή των αναγνωστών στο διαδίκτυο, όπως και τα στατιστικά στοιχεία
7. Multimedia
Μερικές φορές ο αναγνώστης σου δυσκολεύεται να παραμείνει εστιασμένος, οπότε, οπουδήποτε είναι δυνατόν να χρησιμοποιήσεις πολυμέσα όπως εικόνες, βίντεο και αναρτήσεις κοινωνικών δικτύων, το κάνεις. Η αλλαγή της μορφής της ανάρτησής σου θα προσδώσει αξία, φροντίζοντας όμως τα μάτια να επικεντρώνονται σε αυτά που διαβάζουν και βλέπουν.
8. Συμπέρασμα
Όταν είσαι έτοιμος να ολοκληρώσεις, σιγουρέψου ότι ο αναγνώστης γνωρίζει ότι το άρθρο κλείνει. Το συμπέρασμά δεν χρειάζεται τεράστιο αλλά σύντομο και περιεκτικό και να ανακεφαλαιώνει το συνολικό άρθρο.
9. Call to action
Το call to action, δηλαδή η πρόσκληση για δράση (CTA) για τον αναγνώστη σου (πρόκειται είτε για συμβουλή, είτε για προσφορά ή για σύνδεση σε άλλο σχετικό link). Χρησιμοποίησε τις τελευταίες γραμμές της ανάρτησής σου για να αφήσεις τον αναγνώστη να αισθάνεται ότι έμαθε κάτι από εσένα, δημιουργώντας την επιθυμία να κάνει κλικ σε μια εικόνα για να διαβάσει περισσότερα.
Η ομάδα μας εκτός από την κατασκευή και προώθηση sites και eShops και την διαχείριση των social media , αναλαμβάνει και τη συνολική διαχείριση του blog της επιχείρησης σου. Επικοινώνησε μαζί μας και σίγουρα θα έχουμε μια όμορφη και εποικοδομητική συζήτηση!