Brand και στρατηγική
Πριν καν ακόμη δημιουργήσουμε τις διαφημιστικές μας καμπάνιες, οφείλουμε να έχουμε ένα ξεκάθαρο στρατηγικό πλάνο για το πως θα προωθήσουμε την υπηρεσία μας ή το προϊόν μας. Ακούγεται απλό και αυτονόητο, αλλά δεν το βλέπουν όλοι έτσι! Αρκετές εταιρείες ξεκινούν την online παρουσία τους χωρίς να έχουν θέσει συγκεκριμένους στόχους, με αποτέλεσμα να αποτύχανουν οι διαφημιστικές τους καμπάνιες και να χάνουν χρήμα και χρόνο!
Πώς δημιουργώ το στρατηγικό μου πλάνο;
Αρχικά χρειάζεται να τονίσουμε πως δεν είναι μια εύκολη διαδικασία και είναι καλό να γίνεται από ειδικούς (είτε από ένα agency είτε από κάποιον freelancer), αλλά κάποια πράγματα χρειάζεται να είναι ξεκάθαρα, όπως:
- ποιος είναι ο στόχος του brand σας: με απλά λόγια “γιατί ιδρύσατε την εταιρεία σας;”, “γιατί να σας προτιμήσω;”, “γιατί να μην προτιμήσω τον αντίπαλο;”! Πρέπει να είστε σε θέση να απαντήσετε σε αυτές τις ερωτήσεις, διότι μόνο τότε ο πελάτης θα δει κάτι ολοκληρωμένο και θα σας επιλέξει.
- ποιο είναι το κοινό σας: κι όμως, αρκετά brand δεν είναι σε θέση να προσδιορίσουν το κοινό τους, ακόμη και σήμερα που υπάρχουν χιλιάδες εργαλεία για να λάβεις μια τέτοια πληροφορία. Στη σελίδα σας, στο Facebook Insights, μπορείτε να έχετε πρόσβαση στο κοινό σας και να δείτε κάποια χαρακτηριστικά, όπως ηλικία, πόλη και φύλο. Θα σας βοηθήσουν αρκετά στη δημιουργία επιτυχημένων, στοχευμένων διαφημίσεων.
- τι αποτέλεσματα θέλετε να έχει η καμπάνια σας: άλλη μια απλή ερώτηση που τις περισσότερες φορές μένει αναπάντητη. Περισσότερη επισκεψιμότητα; Πωλήσεις; Likes; Traffic σε φυσικό κατάστημα; Leads; Υπάρχουν αρκετοί διαφημιστικοί στόχοι, το θέμα είναι εσείς ποιον θέλετε για το brand σας.
- ανταγωνιστές: γνωρίζετε τους ανταγωνιστές σας; Είναι ίσως το σημαντικότερο για μια σωστή στρατηγική, καθώς το να γνωρίζετε την τακτική του “αντιπάλου” σας, σας δίνει τη δυνατότητα να αποφύγετε λάθη ή να ενστερνιστείτε επιτυχημένες τακτικές, χωρίς ποτέ να αντιγράφετε!
Είναι αντιληπτό πόσο σημαντική είναι η δημιουργία μιας σωστής στρατηγικής, αλλά και πόσο περίπλοκη διαδικασία είναι. Επιπλέον όσο μεγαλύτερο είναι το brand ή το budget τόσο η πολυπλοκότητα αυξάνεται. Αξίζει, όμως, να ασχοληθείτε, ακόμη και αν αναθέσετε τη διαδικασία σε κάποιο agency, διότι στο τέλος της ημέρας το brand είστε εσείς!