Το Instagram μετρά πλέον 800 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες παγκοσμίως κάνοντάς το ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Στα χέρια ενός επιχειρηματία όπως καταλαβαίνεις, είναι ένα πολύτιμο εργαλείο, καθώς εντελώς δωρεάν τον βοηθά να επεκτείνει τη φήμη του και να ανακαλύψει το κοινό που τον ενδιαφέρει. Για να συμβεί αυτό βέβαια, απαιτείται καλοστημένο περιεχόμενο και συνεπής συχνότητα “ανεβάσματος”.
Μια συνήθης και πολύ αποτελεσματική πρακτική προκειμένου να αυξήσεις την απήχηση και τους ακόλουθους σου είναι οι διαγωνισμοί. Ας δούμε 5 πράγματα που πρέπει να ξέρεις αλλά και τα δικά μας tips:
1. Κανονισμοί Instagram
Το Instagram καθιστά σχετικά εύκολη τη διαδικασία δημιουργίας διαγωνισμού. Αυτό που σε καμία περίπτωση δε πρέπει να παραλείπεται και πολύς κόσμος δε το γνωρίζει είναι το “statement of release”. Είναι μια δήλωση που πρέπει να περιλαμβάνεται στη δημοσίευση του διαγωνισμού στο τέλος της λεζάντας. Η δήλωση αναφέρει πως αυτή η προσφορά δεν χρηματοδοτείται, δε διαχειρίζεται ή δε σχετίζεται με την Instagram, Inc. και πως οι συμμετέχοντες επιβεβαιώνουν ότι είναι 13+ ετών, και έτσι αποποιείται το Instagram οποιασδήποτε ευθύνης.
Tip: Για να μη φαίνεται πολύ φορτωμένη η λεζάντα μπορείς να δημιουργήσεις μια σελίδα στο site σου με τους όρους αναλυτικά.
2. Στόχος Διαγωνισμού
Ανάλογα με τι στόχο που έχεις θέσει θα ακολουθήσεις και τον ανάλογο τύπο διαγωνισμού. Οι πιο διαδεδομένοι είναι:
Like to win: Μια τακτική που επικεντρώνεται στην αύξηση της αλληλεπίδρασης.
Repost to win: O χρήστης εδώ διαμοιράζεται το post στον προσωπικό του λογαριασμό, προβάλλοντας έτσι τον διαγωνισμό στους φίλους του. Έτσι προσελκύονται πιθανοί followers για το brand σου.
Tag to win: Εδώ σκοπός είναι επίσης η αύξηση των ακόλουθων, εφόσον ένας χρήστης που σε ακολουθεί κάνει tag φίλους, που πιθανόν να μη σε ακολουθούν.
Photo contest: Ο διαγωνισμός φωτογραφίας είναι ένας πιο fun και δημιουργικός τρόπος για να αλληλεπιδράσεις με το κοινό σου, αυξάνοντας κατά πολύ την απήχηση σου.
Tip: Βέβαια ένας συνδυασμός των παραπάνω θα ήταν το πιο ιδανικό!
3. Hashtags
Πολύ σημαντικό βήμα είναι η σωστή επιλογή των hashtags. Θέλεις ναι μεν να προσεγγίσεις πολύ κόσμο αλλά θέλεις και τον σωστό! Οπότε βάζοντας ένα πολύ γενικό Hashtag απλά θα προσεγγίσεις πολύ τυχαία άτομα, τα οποία δε θα ενδιαφερθούν μελλοντικά για το brand σου.
Tip: Επίλεξε 3-4 hashtags που είναι πολύ σχετικά με το brand σου και έτσι θα σε ανακαλύψουν άτομα που έκαναν search το συγκεκριμένο hashtag, άρα ενδιαφέρονται γενικά για το αντικείμενό σου.
4. Δελεαστικό έπαθλο
Το έπαθλο του διαγωνισμού θα πρέπει να είναι σίγουρα κάτι πολύ σχετικό με το brand σου έτσι ώστε τα άτομα τα οποία θα πάρουν μέρος να λειτουργήσουν για εσένα ως ποιοτικά leads και πιθανοί μελλοντικοί αγοραστές. Θέλεις τα άτομα αυτά, να ενδιαφέρονται πραγματικά για αυτό που πουλάς.
Tip: Tο έπαθλο θα πρέπει να έχει κάποια ανεβασμένη χρηματική αξία, έτσι ώστε να έχουν κίνητρο οι χρήστες να συμμετάσχουν.
5. Διάδωσε το!
Εφόσον έχεις δημιουργήσει το γραφιστικό του διαγωνισμού, τον στόχο και τους όρους, τώρα μένει να το προωθήσεις και σε άλλα κανάλια για να προσελκύσεις όσο το δυνατόν περισσότερα άτομα. Ξεκινώντας από το facebook page σου και την ιστοσελίδα σου(εάν υπάρχει, εάν δεν υπάρχει.. τι κάνεις ακόμα;; μπες εδώ) έπειτα στο περιεχόμενο κάποιου Newsletter και τέλος μέσω καθημερινής υπενθύμισης στα stories στο insta και στο fb.
Tip: Προτείνουμε να βάλεις και κάποιο ποσό για να διαφημίσεις τον διαγωνισμό, στοχοποιώντας ακριβώς το κοινό που σε ενδιαφέρει, γεωγραφικά και δημογραφικά.
H Entropia συνεργάζεται με brands (που βγαίνουν για πρώτη φορά online ή υπάρχουν ήδη) σε όλα τα digital επίπεδα. Εάν πιστεύεις πως η επιχείρησή σου θα επωφεληθεί από έναν τέτοιο διαγωνισμό.. call us ή μπες εδώ!